måndag 9 januari 2012

Därför är Sömn Livsviktigt!



Klockan är 02.25 och jag kan verkligen inte somna om. Igår natt hade jag samma problem, log och tänkte på en massa små grejer som måste göras i företaget. Klockan blev 07.00, jag tog en dusch med min Eliah Sahils Schampo och en av Pure Thougthts härliga tvålar för att bli klarvaken. Blev super pigg, gjorde i ordning mina barn och lämnade på dagis som vanligt. Kom hem, åt frukost och började känna av tröttheten ordentligt. Bestämde mig för att somna om en stund igen och  satte telefonen på ljudlöst för att inte bli störd av alla inkommande samtal. Och vad tror ni hände sen? Jag blir väckt 17.30 av att min man kommer in i sovrummet och frågar vad som hänt.  Jag sov i flera timmar och missade hämtningstiden för mina barn. De skulle hämtas 16.30. Det här är verkligen det värsta jag har varit med om kära bloggläsare!!!  Det här får inte hända igen. Nu ligger jag här i sängen och kan inte somna om.  Jag har vänt på dygnet. Jag kommer vakna som en zombi på morgonen  med värsta humorssvängningar.  Men jag tänker minnsan inte gå och lägga mig förrän kvällstid. Och nu till mitt föredrag om Sömn, ska jag säga?!?

Det är livsviktigt med sömn. Sömnen mellan midnatt och fyra på morgonen är speciellt värdefull. Det är då hudcellerna arbetar för högtryck med att reparera och förnya sig.

Resultatet för brist på sömn: grådaskig, slapp hud med grov struktur. Sömn är också livsviktig för att vår kropp & psyke skall fungera som den ska...

...Sömn är livsviktig för att kunna skapa, planera och utföra aktiviteter. För  att hantera stress och behålla koncentration för att ge mer tid till sig själv och omgivningen. Sömn är livsviktig för att hämma tillväxten av för tidigt tillväxt av grått hår, slapp hy och rynkor. Listan kan göras lång....

Så Ladies & Gentlement. Det räcker inte bara med att ta hand om sig med Body Bazar's ekologiska hudvårdsprodukter, MAN MÅSTE också SOVA ordentligt.

Till alla med sömnproblem: JAG LIDER MED ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar