söndag 18 november 2012

Vinnare till bästa vintertips för torra läppar

Här kommer namn på vinnarna i årets vintertävling "Vilka är dina bästa vintertips för torra läppar?" Här är en sammanställning på bidragen. Kanske kan det vara värdefulla tips att prova för att bevara mjuka läppar hela vintern.





Elisabeth Öberg Gnugga (peela) försiktigt med handduken på läpparna när man tvättar ansiktet morgon och kväll. Smörj därefter in ordentligt med välgörande Lypsyl. Jag har alltid en Lypsyl med i väskan/fickan, smörjer mina läppar själv och barnens vid behov :-) 4-åringen sa till sin pappa igår kväll "inte pussa bort Lypsylen, då kan det bli sår" ♥

Line Halldén Mehlqvist Gillar och delar. Ett tips är att dricka te med lite kokosolja i, eller helt enkelt smeta på lite kokosolja på läpparna. Funkar finfint! :) Och sen är det viktigt att ha ett cerat som inte innehåller vatten/vätska som gör att läpparna fryser när du går ut i kylan.

Mona Bint Abdullah Drick mycket vatten, smörja in läpparna med kokosolja eller nån bra naturlig läppsyl

Christine Lehtinen Smörja kroppen inifrån i form av bla kokosolja, nötter osv. Det måste först och främst komma inifrån

Pernilla Wamsjö  Vintertips för mjuka läppar: Om du inte torra vinterläppar vill Ha, är det just RAWS Lypsyl du behöver ha!!! Jag har använt upp mitt i smaken Grape och jag gillade det verkligen. Men nu är det Slut :( Hoppas hoppas Såå....att jag med lite tur ett nytt HURRAW lyckas Få!!!

Maria Winroth Smörj med din favoritblandning av olja och bivax. Varva någon gång emellanåt med honung. Försök att inte bita på läpparna. Fyll på med fukt från insidan. Se till att smörja med rätt produkt för just det väder som bjuds.

Jessica Granath Mitt tips är att bara smörja när det verkligen behövs, om man tex ska gå ut i riktigt kyla (norrlänning här dårå), eller om man är förkyld...

Neda Bint Mussa Jag brukar lägga honung på läpparna strax innan jag skall lägga mig, eller medan jag kollar på tv, städar etc. det funkar jätte bra och håller en från torra läppar under vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar