torsdag 29 mars 2012

Min Syntetiska Fälla!


Fick lite prover från USA. Ett varumärke jag hade stora förväntningar på. Jag var mest intresserad av  att prova deras Olje parfymer. Då jag helst avstår från Alkohol Parfymer. När jag fick mitt paket och öppnade den mötes jag direkt av syntetiskt stank. Dofterna som kom ut var inte alls likt mina ekologiska godies i butiken. Ja ni vet, de där underbara råa eteriska dofter som pressas från naturen och som sprider äkta doftkänsla i hela kroppen. Har lagt märke till en grej. Företag som säljer all natural är verkligen måna om att skriva upp hela innehållsförteckningen. Företag som inte säljer naturligt brukar oftast försköna sina innehållsförteckningar med namn som  E-vitamin, Shea Butter, Coco butter osv. Men hur stor del av dessa ingredienser består produkten egentligen av? Och hur lätt är det för konsumenten att förstå när tydlig information inte når ut? Jag kontaktade företaget och meddelade att de hade underbart fina förpackningar men att det tyvärr inget Body Bazar vill representera. De bekräftade då för mig att de använder syntetiska tillsatser. Inget som framkom på deras hemsida dock. Jakten på nästa leverantör blir mer detektiv!!! 



I know Ladies they look Gorgeous. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar