måndag 9 april 2012

Mitt Möte med Kemikaliedetektiven!


Det går att undvika de värsta kemikalierna förutsatt att man vet var de finns. I boken Impotens-madrassen, kemikaliedetektivens giftiga upptäckter, skriven av Monica Kauppi får vi många användbara tips!

Några av de kemikalier som man i första hand bör undvika är hormonstörande ämnen (sätts i samband med cancer, infertilitet, mm) som finns i många olika produktslag (som bekämpningsmedel, mjukmedel, flamskyddsmedel osv.  Har hunnit skumläsa boken och måste säga att den är väldigt informationsrik, lättläst och humoristisk. Följ med Monicas detektiv resa i kemikaliedjungeln om den ständigt ökade giftbelastningen i vår vardagsliv.  Den 31 Mars besökte jag Eco Now mässan och gissa vem jag råkade träffa där? Jo, författaren Monica Kauppi. Hon var också på besök och jag passade självklart på att ställa några frågor till henne. Oplanerad intervju som faktiskt gav intressanta svar.  Med mig hem fick jag boken Impotens Madrassen. Riktigt generöst av Monica.

Så här skriver Kauppi i sin förord i boken Impotens Madrassen "En del har näsa för pengar. Jag har näsa för kemikalier". Sant, det märktes när jag intervjuade henne :)  Här ett annat roligt citat i förordet som jag fastnade för. "Man kan slå flera flugor i en smäll och byta en del av sina vardags-fossiler mot hållbara alternativ. Kanske till och med rädda sitt sexliv och framtida generationer från Hormon- Al Qaida".  Sååå klockrent!


Besök Monicas hemsida och lär dig knepen på hur du blir din egen detektiv: http://www.kemikaliedetektiven.se/
PROVLÄS impotens Madrassen här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar