fredag 12 oktober 2012

Chokladfestival & Veckans Update!

Tjo!

Har hela veckan varit ute på språng. Fullt ös med både mässbesök, festival och sjukhusbesök. På tisdag besökte jag en sjuk syster på huddinge sjukhus som just nu har det väldigt väldigt svårt. En underbar människa som har drabbats av Horton huvudvärk, en av världens mest sällsynta migrän. Hon får så ont att ingen smärtlindring hjälper henne. Ni som inte har skrivit under, snälla gör det jätte gärna här och sprid vidare!  Jag finner inga ord att förklara det lidande hon går igenom just nu. 

På torsdag besökte jag eget företagsmässa i älvsjö, Stockholm. Mässan riktar sig till den som vill starta företag och nyföretagare. Det var inte lika givande att vara där som förra året då jag inte hade tagit steget till Body Bazar, då jag fortfarande hade massor med frågetecken och obesvarade frågor. I mässan blev jag bland annat påmind om 1 års mentorsprogrammet som nyföretagarcentrum håller, kanske något att se fram emot årsskiftet. snackade administration och ekonomi med experter samt nappade på ett super bra erbjudande från Get a newsletter. Något jag måste komma igång med snart!!! Skam ju.

Mässan går under helgen -  Passa på ni som är intresserade. På plats kan man skriva ut gratis biljetter.
Igår fredag drog hela familjen till chokladfestivalen i Nordiska Museum. Alla choklad och delikatess älskare, don't miss this. Smarrigt gott och upplevelserikt. Delar med mig lite bilder, taget med min Iphone, dålig bildkvalitet men de får duga.

Tips: åker ni iväg på ett sånt här evenemang, så ta gärna inte med barn under 6 år. Kalabalik. haha.. 







Asiatiska téer. Då snackar vi kvalitet.

Chokladfontäner...drägel drägel! 

Färgglada teförvaringar. Visst är de ursöta...


Smakprovning överallt...
Choklad Praliner....oemotståndligt.


Smakat rostad grön te? Perfekt för teslukare som jag. 


Handmade with passion & love.


Ja, det där är min son som pekar och vill ha allt.

Mamma, mamma,mamma, den, den och den!



Avslutningsvis...
Barnens marsipanhörna. Här trivdes de bäst..!

3 kommentarer:

  1. fruktansvärt det där med Sara!Har skrivit under.

    SvaraRadera
  2. Jag kan förstå lite vad hon går igenom eftersom jag själv har lidit av migrän sen barnsben men ingenting kan jämföras med det hon går igenom.Det är klart att man skriver under.

    Tänk att jag missade chokladutställningen men jag var på en annan utställning med mina elever. Vi tittade på Klimat utställningen på Naturhistoriska. rekommenderas varmt.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni för ert stöd. Kärlek och kramar till er. Tänk och ha fruktansvärda smärtor utan smärtlindring. Kan inte föreställa mig.. Låter intressant med utställningen på Naturhistoriska. Vad tyckte dina elever.?

    SvaraRadera