torsdag 15 november 2012

Att vara företagare är inte alltid en dans på rosor

Jag blev igår överraskad med en faktura på 8000 lax. Och vad gör man när man denna månad har sammanlagt 20.000 i utgifter att betala. Chockfakturan var 2 beställningar jag gjorde utanför EU:s gränser och var endast avgifter på Tull och Frakt. Yepp! Överdriver inte. Man kan inte leka med siffror och göra en generell uppskattning vad saker och ting kommer att kosta.  Innan jag åker in på ytterligare smäll fakturor, har jag nu bestämt att överlämna ekonomi ansvaret till någon annan. Nä, orkar inte mer med bokföringen!! Hatar att hantera kvitton och pappersarbete. Har under hela året gått och grubblat över det här. Skulle  egentligen har tagit det här beslutet långt tidigare.  Gick en super tråkig kurs på skatteverket om skatt och moms regler och tänkte ta saken på egna händer. Men nä,  inte min grej! Glad att jag försökte i alla fall. Innan jag överlämnar allt till en revisor måste jag leta reda på, sortera, skriva ut och sätta alla papper i ordning och reda. Många månaders papper att gå igenom ska jag tala om för er. Någon som har erfarenhet av en bra revisionsbyrå i Stockholmsområdet för småföretagare? Tänker inte snåla den här gången, inte! 



wtf-am-i-supposed-to-do-wit
Jag vet inget om dig som företagare. Men jag blir helt överväldigad av papper. Jag hatar att ha något att göra med det, hatar sortering, arkivering och lagring. Somebody Heeeeelp!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar