söndag 30 december 2012

Året som gått på BODY BAZAR


1. LANSERING AV BODY BAZAR

Steget att starta BODY BAZAR har varit det mest fantastiska som har hänt under året både på gott och ont. Kan själv inte förstå att jag har gått från idé till verklighet. Att bestämma mig för en grej och köra järnet gick inte över en natt. Att våga vara egen. Att våga att inte ha en trygg fast anställning, våga att inte ha en överordnad chef som jag kan vända mig till och ta stöd från. Nu ligger allt under mitt ansvar. Ja, det ansvar man måste vara redo för.  Det var svårt att bestämma sig, särskilt med tanke på att jag tidigare har investerat 5 års studier på universitet och befann mig i en fas av att bygga upp erfarenheter på min dåvarande arbetsplats. Erfarenheter som skulle ge mig dröm jobbet. Men trots att jag var inne på en karriär med spännande projekt var jag inte tillfredsställd och visste innerst inne att jag ville göra något annat. Något jag var fri att styra över. Driva egna frågor, egna projekt som inte var inramade. Många kanske har den uppfattningen att det är guld och gröna skogar att driva eget. Så är det inte, i alla fall inte i början. Det är mycket slit och många sena nätter ibland. Efter en massa utmaningar av året som gått kan jag nu äntligen pusta ut lite grann och inte känna samma press, nervositet och belastning. För att orka hålla ut måste man vara super intresserad av det man håller på med, annars är det lätt att ge upp. Så är det att vara entreprenör!

2. PASSION ÖVER BLOGGEN

Att blogga har också varit en fantastisk resa att uttrycka mina tankar och känslor samt att få kommunicera med er. Tanken med bloggen är att inspirera och informera samt hjälpa andra. Det låter kanske som en klyscha. Men det är faktiskt sant. Jag har lagt ner mycket tid på bloggen och vill gärna förmedla mervärde. Förmedla vettig kunskap som berör vårt välbefinnande och miljö. Jag vill härmed passa på att tacka alla era fina kommentarer, mail som har kommit in och er uppmuntran. Tack för att ni orkar bry er om mina värderingar och intressen kring exotisk skönhet, hälsa och hållbar utveckling. Från hela mitt hjärta, tack för allt stöd!!!! Ni förtjänar en event där bara ni står i fokus. Det kanske blir verkligt när företagets ekonomi blomstrar. You never know ;)

3. FAMILJELIVET

Att vara fru, småbarnsmamma, gravid och driva eget under året som gått har inte varit en dans på rosor om jag får tala klarspråk. Särskilt när man inte har någon med samma expertis som kan backa upp. Vilken mamma vill låta företaget ta över familjelivet? I alla fall inte avsiktligt. Jag vill prioritera och offra min dyrbara tid till familjen i första hand. Men ibland kan det vackla. Ja, såna dagar där man måste sköta företaget och där det råder kaoooz med hushållssyslor. Där tvätten ligger i bergs hög och barnen behöver rena och extra kläder till dagis. Såna dagar där man har sjukt barn hemma och måste jobba häcken av sig. Ja, listan kan göras lång. Är i alla fall glad att jag har en make som hjälper till och avlastar, utan honom hade jag inte klarat av det här uppdraget. Oerhört tacksam för det!


4. BUSINESS CHALLENGE
I år blev ju även företaget hedersomnämnd i Business Challenge. En tävling som har berikat mina färdigheter och bekräftat för mig trovärdigheten för konceptet och vad som komma skall. Min presentation imponerade på juryn och snart väntar ett spännande möte bakom kulisserna. Mer om det berättar jag snart.

Händelser jag ser fram emot år 2013:

- Fortsatt utvecklingen av konceptet BODY BAZAR.
- Min efterlängtande bebis
- Välgörenhetsprojekt (Det stora hela i företaget)
- Föreläsa, sprida goodwill samt inspirera andra!
- Nya entreprenörsutmaningar (Om det berättar jag snart!)
och mycket mer...

Jag tror på företag som gör nytta och inte bara siktar på att tjäna pengar. Med nytta menar jag att hjälpa andra människor med sämre levnadsvillkor. Min inställning och drivkraft i företaget ligger på drömmen att hjälpa the poorest of the poor. Planeringen är på gång och förväntas bli färdig hösten 2013.



Ett citat av Zig Ziglar som bland annat inspirerar mig:  You can get anything you want in this world if you can just help enough other people get what they want”. 



So friends! Följ min resa 2013. Jag hoppas kunna inspirera er på ett nytt plan samt lära mig av er.

Have a great time with family & friends. Peace & Love

BODY BAZAR finns på Instagram, Facebook, Twitter och snart även på pinterest. Så gott folk, come on, come on -  Let's stick together!

2 kommentarer:

  1. Det har hänt bra saker för dig i 2012 och hoppas att 2013 blir ännu bättre för dig och att du planerar och önskar uppfylls.det är klart att jag hänger med dig och din blogg och hoppas att jag lär mig ännu mer av dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanx for the follow Sani och för att du har varit så himla engagerad sedan starten. Sänder härmed massor med kärlek till dig...
      Hoppas kunna fortsätta inspirera fler besökare :)

      Radera