fredag 1 februari 2013

Min pappa

This is it! Idag kommer jag att träffa pappsen. Har inte träffa honom på många år på grund av en massa jobbiga omständigheter. För att göra en lång historia kort. Mina föräldrar är skilda sen jag var 7 år och skilsmässan har varit en stor tvist och kamp om vårdnaden. Det ligger en massa bekymmer och gror och mötet med honom efter 5 år kommer typ inte direkt vara "hej pappsen hur mår du? Jag har saknat dig!", känns riktigt awkward. Gillar inte och spela eller låtsas liksom. Ska försöka att bita ihop, svälja in, kasta det förflutna och ta ett steg framåt. Jag förlåter alltid och ska verkligen göra mitt bästa för att få vår relation på banan igen. En känslomässig utmaning jag verkligen inte ser fram emot. Snälla ni håll tummar och tår för mig!!

Önskar er alla en härlig helg!




4 kommentarer:

  1. Känner igen mig. Jag önskar självklart att det vore annorlunda men svalde allt och lät det va.

    SvaraRadera
  2. Jag hade en liknande grej med min pappa för ett antal år sedan. Skilsmässa mellan föräldrarna och sen var jag arg på pappa i flera år. Men det gick väldigt bra att återknyta kontakten på ett vettigt sätt. Det går säkert bra för dig oxå.

    SvaraRadera
  3. Jag känner inte igen mig här men låt tiden visa hur det kommer att bli mellan er och ta ett steg i taget. Jag hoppas att du återknyter kontakten med din pappa på ett bra sätt för dig och dina barns skull. Lycka till!

    SvaraRadera