lördag 16 februari 2013

Smoothielicious

Gomorron Bloggen, 

Satt hemma igår med mamsen,  broshan och hans fru. Alltid lika häftigt att umgås med de. Vi kom fram till massor med nya idéer för BODY BAZAR som eventuellt kommer att läggas upp på dagordningen.  En förutsättning för att vi ska uppnå målen är att jag måste lära mig att delegera arbetsuppgifter. Dags att faktiskt börja inse att jag inte längre kan sköta allting själv. 

Nu till något mer smaskigt. Jag älskar att mixa till det och blanda alla nyttigheter i världen. Trots att jag tycker att det är viktigt att ta hand om utsidan med ekologiskt hudvård. så måste jag tjata om att riktig skönhet kommer inifrån, punkt! Ni som vill ha en fin utsida. Pleeeease. Glöm inte kosten, träningen, minska på stressen, sova ordentligt osv. 

 Den här smoothie har jag gjort av en halv banan, 2 dadlar, 1 msk gojibär, 1 avocado, 1/2 äpple, 1 tsk korngräs och mjölk. Super gott! Korngräs mina vänner är en super boost för kroppen. Jag brukar köpa ekologiskt kongräs hos gojibaretc.se - Så här skriver företaget: 

Korngräs är ett av de näringsmässigt bäst sammansatta födoämnena som finns. Det är perfekt om du går på diet, tränar mycket eller bara vill ha mer energi. Det är fullpackat med mängder av vitaminer, mineraler, aminosyror, antioxidanter, kostfiber och klorofyll, som renar blodet och stärker immunförsvaret.
Det sägs vara bra mot hudåkommor, hepatit, astma, blodbrist, diabetes, artros, migrän, trötthet och övervikt för att nämna några exempel.
Näringsmässigt innehåller korngräs
- 11 gånger mer kalcium och 30 gånger mer B1-vitamin än komjölk
- 5 gånger mer järn än spenat
- 7 gånger mer C-vitamin än apelsiner
- 25 gånger mer kalium än bananer
Det innehåller också betydande mängder B12-vitamin vilket är viktigt att få i sig vid en vegetarisk kost, och dessutom 18 aminosyror.

Visst är det sjukt nyttigt! Du behöver alltså bara 1 tsk om dagen. Kör på det.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar