fredag 8 mars 2013

BODY BAZAR gillar Olika!





Jag heter Hanan och jag är blatte, svartskalle och invandrare. Eller så kallad "andra generationens invandrare"?!? Ibland är jag så svensk man kan komma och ibland Marockan. Lite förvirrande identitet. Mina föräldrar skilde sig när jag var sju och unga 3 barnsmamsen flyttade till Sverige med oss i hopp om en bättre framtid. Ja, som alla andra, man lämnar inte landet frivilligt. Här var det bland annat av ekonomiska skäl. 

Vad jag beundrar dig mamma. Oavsett hur mycket jag än gör för dig så kommer jag aldrig ta igen allt du har gjort för oss. Tack mamma för att jag är den person jag är idag. Ja, vad är jag idag? Jo en stark och go kvinna med humör. Mitt mål är att göra nytta för samhället, människorna och miljön. Jag är driftig, energisk, kreativ och nyfiken. Men jag har också mina brister som slarvmaja, pratbubbla och stressmänniska. Men va då, ingen är perfekt brukar jag svara när jag sitter på en arbetsintervju. Jag är duktig på att lyssna betonar jag särskilt, hyfsad bra ledare men försöker hela tiden bli bättre. Walla! 

Vill ni har mer av den här typen av inlägg? Mer personligt alltså.

Ikväll utses vinnarna till tävlingen "Body Bazar for the people".  Har du inte lämnat ditt bidrag finns fortfarande tid att göra det :)

Härmed passar jag på och dela med mig en del av Bosse Parneviks dikt och önskar er en trevlig helg.


En kommer hit för att fly från nöden
En kommer hit för att undgå döden
En kommer hit av terror tvungen
En kommer hit för att gifta sig med kungen
Dom är tyskar, iranier, greker, och turkar
mest är dem snälla, andra är skurkar
en del är ärliga, andra skumma
en del genier, andra är dumma
Mest är dem fredliga, andra vill slåss
Med andra ord: Dem är som oss!"





1 kommentar:

  1. hur gick det med aleppotvålarna du köpte från en vanlig affär förra veckan? jag har köpt en sån men vågar inte använda den förutom som gästtvål. kanske är den inte äkta, hur vet man det?

    SvaraRadera