lördag 13 april 2013

Träningsutmaning med gymboll

Min hubby, (som många väljer att kalla honom för),  fyndade en Casall gym boll till mig på loppis idag. Sprillans ny och färdig att pumpa upp och börja använda. Hade en sån här boll tidigare, men punkterades av barnen. Nu ska det fokuseras på den här typen av effektiv styrka. Det behövs!! Underskatta inte träningen av den här varianten. En fd. instruktör avslöjade för mig en gång att denna boll är hemligheten bakom hennes synliga definierade muskler. Bler så impad att jag bestämde mig för att prova!! Hon var runt 48 år och hade en kropp en 25 åring kunde drömma om. Nu ska jag exploatera alla nya övningar. Kan säga att det inte är lätt att få tillbaka sin gamla figur nu efter tredje barnet. Så mycket svårare att punktförbränna. Jag kör för övrigt på gymmet som vanligt. Bytte från fitness world till ett härligt tjejgym på Fitness 24. Återkommer med resultat i mån av tid. Ciao Bella! 


 Här är 2 videos som visar några av hundratals övningar man kan experimentera med hjälp av denna boll. Perfekt för mig som har ryggproblem. Tänk och ha denna privata coach hemma? Han med bå tröja. Hade säkert uppnått resultat snabbt som tusan. Det här kallar jag coach...super pigg, glad, motiverad...

¨
 

2 kommentarer:

  1. Vilka skillnader har du märkt mellan fitness world och fitness 24? :) Har någon av de barnpassning så som t.ex vissa SATS har?

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag har en liten fråga..köpte rasullera och har nu använt det när jag tvättar håret och jag älskar det! Det blir superfint, trasslar inte och det håller sig rent suuuuper länge (har alltid annars haft problem med fett hår). MEN det blir fruktansvärt(!!!) elektriskt så jag måste ha det uppsatt annars ligger det slickat runt ansiktet :S
    Använder arganolja efteråt och låter det lufttorka men det hjälper inte heller. Har du något tips? Blir ditt hår såhär av leran?

    Tack för en inspirerade blogg! :)

    SvaraRadera