onsdag 8 maj 2013

Världens bästa spenatpaj

Gjorde en nyttig och supergo spenatpaj igår. Mums så gott det vara. Ni måste bara prova. Jag köpte spenat från torget och tvättade ordentligt från grus, hackade och stuvade. A hole lot of job. Men så värt det. Gryndreceptet till denna recept är tagen från bloggen 56 kilo. Snn körde jag egen fantasi på spenat och feta ost röra, avslutade med att toppa med tomater och parmesanost. Hade ingen fiberhusk hemma så jag tog bara mandelmjöl. Smulade lite, men smakade himmelskt. Om ni undrar så följer jag inte LCHF. Min teori är att äta en allsidig kost,  små portioner samt att detoxa kroppen. Fasta en halv dag 1-2 gånger i veckan. Tänkte börja göra det när jag är klar med amningen.  Sen försöker jag hålla mig borta från snabba kolhydrater och socker i största möjliga mån. Jag tror på RAW food, att juica frukter och grönsaker. Här kommer lite bilder på min spenat Mums. En riktig specialare. Enjoy!

Färgrika frukter och grönsaker är bäst för huden!


                                       Förgrädda degen i 10 min. Minskade smör i pajen och tillsatte kesella.

                        Kör på smakrik fårost. Observera att fårost innehåller salt. så salta inte spenaten

E Voila!!!!



Varför Spenat?
Läs vidare här

2 kommentarer:

  1. Mums säger jag bara.ska också laga en sån måste äta mer spenat.

    SvaraRadera
  2. Detta måste testas!

    SvaraRadera