torsdag 29 december 2011

Colgate eller Miswak?

bHär kommer en rolig reklam video av Colgate / Miswak. Relarerat till inlägget här.  Något som många Marockaner gärna köper framför andra märken. Videon fick följande kommentar:

"I agree but in the toothpaste you get about 1-3% of the benefits of a miswak. With the real thing you get 100% of the benefits!"

Översättning: "Jag håller med men i en tandkräm får du 1-3% av fördelarna av Miswak. I äkta vara får du 100% av fördelarna!

Som jag nämnde tidigare har jag rötter från Marocko. Reklam och TV sägs ha en stor påverkan på marockanernas livstil. Jag reflekterade nyss över att jag faktiskt har växt upp med att kalla tandkräm för "Colgate", vilket såklart inte är den riktiga benämningen för tandkräm på Marockanska. Stora kommersiella jättar har sannerligen lyckats skapa ett starkt förtroende för sina varumärken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar