tisdag 14 maj 2013

Ta hand om hälsan innan den bedrar

Sorry för sen uppdatering. Just nu har livet sina nergångar. Det har hänt en tråkig grej för en kär anhörig till mig och jag ber verkligen för att han ska bli bra igen!!!! Jag återkommer när det är lite bättre här. Hoppas ni har förståelse. Här är en dagens frukost bild igår innan vi fick veta beskedet. Glöm inte att ta hand om er hälsa innan den bedrar er. Vi bär på det ansvaret. Min kära anhörig har dessvärre inte haft en hälsosam livstil. Det har inte jag heller för den delen. Som soloföretagare och, 3 småbarnsmamma är det svårt att uppnå en komplett hälsosam livstil. MEN, man kan om man vill!



Knäppt och äta frukost framför en data. En typisk frukost för en era av *Nymodernitet*


4 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra Hannan! Önskar all det bästa för din anhörig och att denne återhämtar sig snabbt.

    Du har så rätt att man måste ta hand om hälsan innan det är för sent! Sedan en tid tillbaka har jag börjat små förändringar mot bättre hälsa - kämpar bl.a. med min övervikt som gör att jag mår dåligt rent allmänt och inte orkar. Exv. väljer jag vegetariskt om det går, äter mer grönt, dricker smoothies och färskpressade juicer. Och undviker sött så mycket jag kan (det är nog det svåraste för stress och brådska gör mig otroligt sugen på sött).

    Blir alltid inspirerad och motiverad av dina matbilder! Fortsätt med det. Och lycka till med hälsoansträngningar.

    Kramiz
    Kasia :)

    SvaraRadera
  2. Hej Kasia och vet du vad. Senare idag kom gladare nyheter :)) Vi trodde det handlade om Stroke. Men det var bara hög feber som fick honom att bli medvetslös och åka in till akuten. Han är på banan igen och kan prata och röra på benen. Glädjer mig att du strävar mot en hälsosam livstil. Jag vet, jag vet...det är det där med stress allt annat kan man hantera mer eller mindre. Stress hatering är bedrövligt. Mitt tips mot din övervikt...ät mycket små måltider och belöna dig själv med din favo Junk food 1 gång i veckan. Sen kan du alltid detoxa 1-2 gånger i veckan. Drick äppelcidervinäger och minska ner på socker och kolhydrater. Gör så ett tag och du kommer se hur dina kilon kommer trollas bort. Inte lätt men som sagt, det går om man vill :)

    SvaraRadera
  3. Hej Hanan!

    Vad skönt att höra att han är bättre!

    Tack för dina tips. Har hört om äppelcidervinäger men inte börjat dricka denna regelbundet så det ska jag börja med. Kanske istället för citronvatten på morgonen. Vad menar du med att detoxa 1-2 gånger i veckan? Fasta? Äta endast grönsaker?

    Kramiz
    Kasia

    SvaraRadera
  4. Enligt forskning världen över är det tydligen nyttigt och mycket hälsosamt för hälsan att fasta några dagar i månaden. Googla gärna mer. Det finns olika metoder på fastandet. Men du ska ju inte svälta i 24 timmar. Jag är ingen läkare, så kan inte rekommendera dig direkt. Men jag själv fastar ca. lite mer än halv dag och av religösa själ, bryter fastan med mjölk och några dadlar och sedan äter en allsidig kost efter solnedgången. Men googla gärna mer vad som passar dig. Kram

    SvaraRadera