onsdag 15 maj 2013

Dubai beauty world - I am coming!!!

 
Nu beger det sig mot Dubai och den efterlängtade internationella Trade Show för skönhet och välbefinnande. 
World Beauty ME. Det här är en av Mellanösterns största skönhetsmässa som har haft stor betydelse för skönhetsindustrin i Mellanöstern och Nordafrika. Nu är det dags för mig att inhämta ny inspiration för att arbeta med Body Bazar i rätt riktning. Över 1000 internationella företag kommer att vara representerade så här blir det business på högsta allvar!

Syftet med resan är att göra den gröna skönhetsindustrin grönare och mer glamourös. Back to Basic is my Key. Allt i mässan är inte Grönt, men många representanter är närvarande. Jag kommer att selektera och titta särskilt på 100 % naturliga skönhetsprodukter samt jaga efter rena råvaror. En utmaning, då flera gröna skönhetsmärken smyger med konserveringsmedel...Men där kan man åtminstone träffa de face 2 face och ställa de mot väggen ;) Är det någon särskild råvara ni vill att jag ska titta särskilt på? Hojta till ;)

Förutom denna stora event kan ni även hänga med min exotiska resa genom Dubai. Jag kommer att uppdatera er med allt ifrån skyskrapor och lyx till färgrika Bazarer och beduinernas enkla vardag. Har också en hel del affärsmöten inbokade. Har ni varit i Dubai? Vad rekommenderar ni? Låt mig få höra.

16 kommentarer:

  1. Oh, det låter härligt, jag följer gärna med på ditt äventyr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Följde ju din äventyr i Marocko, den vara Hot ;)

      Radera
  2. Önskar dig en trevlig resa och massvis med härliga upplevelser! Vore roligt om du kunde spana in ännu fler härliga vegetabliska oljor, exv. svartkumminolja. Väntar med spänning på dina berättelser från resan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Ska spana in super vegetabiliska oljor for you my dear!!!

      Radera
  3. Kolla om det finns cremer med kamelmjölk! Som du kan börja sälja. Har hört att kamelmjölk ska vara jättenyttig för huden. Men på internet får man beställa från typ Australien eller Indien om man vill prova på sån creme ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kamelmjölk är först på listan ;)

      Radera
  4. Ekoparfymer! Helt klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. 100 % naturliga parfymer helt alkoholfria. Definitivt!

      Radera
  5. Hoppas du får en riktigt härlig och inspirerande resa. Jag är också nyfiken på svartkummin oljan, även andra oljor. Kanske eteriska oljor skulle vara nåt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. . Eteriska oljor står också next på listan. Säg till om det några särskilda dofter ni önskar.

      Svartkummin olja, ja men visst!!!

      Radera
  6. Kolla in Shiffa, redan stort men kommer bli större. http://www.shiffa.com/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kollat in. Ett fint exklusivt märke!! Använder du märket? Berätta gärna mer!

      Radera
  7. Jag handlar hos dig ibland och tycker att produkterna är toppen!! Men jag tycker nog att kamelbebisarna ska få ha sin mjölk ifred. Jag gissar att man går tillväga på samma sätt som när man tar mjölken från våra kor.
    Mvh Annica

    SvaraRadera
  8. Hej Annica,

    Kamelmjölk industrin är inte lika stor som koindustrin. Innan jag köper in något är mitt krav att hela tillverkningsprocessen ska vara ekologisk och certifierad. Ibland kan det vara svårt, men lovar att göra mitt bästa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera